U wielu dostawców internetu port 25 dla SMTP jest zablokowany. Przykładowe błędy, które mówią o takiej blokadzie to:
- „Nie można wysłać wiadomości, ponieważ jeden z adresatów został odrzucony przez serwer. Odrzucony adres e-mail: „<adres@domena.pl>”. Temat: „<Test>”, Konto: „<Test>”, Serwer: „<mail.domena.pl>”, Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: „550 <adres@domena.pl>... Odmowa przekazania”, Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): nie, Błąd serwera: 550, Numer błędu: 0x800CCC79”.
- „Nie można wysłać wiadomości, ponieważ jeden z adresatów został odrzucony przez serwer. Odrzucony adres e-mail: „<adres e-mail>”. Temat: „<Test>”, Konto: „<Test>”, Serwer: „<mail.domena.pl>”, Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: „553 niestety, tej domeny nie ma na mojej liście dozwolonych hostów rcpthosts (#5.7.1)”, Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): nie, Błąd serwera: 553, Numer błędu: 0x800CCC79”.
- Zadanie „imię.nazwisko@domena.pl - Wysyłanie” zgłosiło błąd (0x80042109): „Program Outlook nie może połączyć się z serwerem poczty wychodzącej (SMTP). Jeśli komunikat ten będzie nadal wyświetlany, skontaktuj się z administratorem serwera lub usługodawcą internetowym (ISP).”
Należy w takim wypadku korzystać z portów 587 lub 465 zgodnie z poradnikiem Porty dla usług pocztowych.
Przeczytaj również
Powered by WHMCompleteSolution