Przedstawiamy listę najczęściej występujących błędów wraz z najczęściej spotykanymi komunikatami. Prosimy zwracać uwagę przede wszystkim na kod błędu i wyjaśnienie w czym leży problem, zaś komunikat, który przytaczamy jest przykładowy i może się różnić.

421

Too many connections. Please reduce connections per minute
Wysłano zbyt wiele wiadomości

Problem pojawia się, gdy wykorzystano limit wysyłanych wiadomości.
Standardowo na naszych serwerach jest to 200 e-maili dziennie. Jeśli były one wysyłane przez Państwa ręcznie, a nie np. w wyniku działania wirusa, po kontakcie z Biurem Obsługi Klienta może tę wartość podwyższyć.


441
Sorry, I wasn't able to establish an SMTP connection. 
Nie można nawiązać połączenia SMTP
(#4.4.1) I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Problem pojawia się, gdy serwer odbiorcy e-maila nie odpowiada (nie działa prawidłowo).
Sugerujemy ponowienie wysyłki za kilka godzin lub powiadomienie odbiorcy e-maila o problemie inną drogą.


422
Remote host said:
Zdalny host odpowiedzial:
451 4.2.2 user over quota; cannot receive new mail: <
> Giving up on <>. I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Problem pojawia się, gdy serwer odbiorcy e-maila jest przepełniony lub nie działa prawidłowo.
Sugerujemy ponowienie wysyłki za kilka godzin lub powiadomienie odbiorcy e-maila o problemie inną drogą.


443
CNAME lookup failed temporarily.
Tymczasowy błąd DNS dla rekordu CNAME(#4.4.3) I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.

Problem pojawia się, gdy domena odbiorcy e-maila jest niepoprawnie skonfigurowana lub nie działa prawidłowo.

Sugerujemy ponowienie wysyłki za kilka godzin lub powiadomienie odbiorcy e-maila o problemie inną drogą.

500
Remote host said:
Zdalny host odpowiedział:
500 No such user Giving up on

Oznacza to, że taki adres e-mail nie istnieje lub serwer odbiorcy e-maila nie działa prawidłowo i nie wczytuje listy skrzynek e-mailowych.

Sugerujemy dokładne sprawdzenie, czy podany e-mail odbiorcy jest poprawny. Jeśli tak, należy ponowić wysyłkę za kilka godzin.


504
Remote host said: /
Zdalny host odpowiedział:
504 Mailbox is disabled Giving up on

Oznacza to, że skrzynka e-mailowa na serwerze odbiorcy jest wyłączona. Warto się z nim zatem skontaktować inną drogą.


511
Remote host said: /
Zdalny host odpowiedział: 550 5.1.1
User not found Giving up on

Oznacza to, że taki adres e-mail nie istnieje lub serwer odbiorcy e-maila nie działa prawidłowo i nie wczytuje listy skrzynek e-mailowych.

Sugerujemy dokładne sprawdzenie, czy podany e-mail odbiorcy jest poprawny. Jeśli tak, należy ponowić wysyłkę za kilka godzin.


512     
Sorry, I couldn't find any host named /
Nie można znaleźć hosta

Oznacza to, że domena / serwer odbiorcy nie istnieje.

Sugerujemy dokładne sprawdzenie, czy podany e-mail odbiorcy jest poprawny. Jeśli tak, należy ponowić wysyłkę za kilka godzin.


522
Remote host said:
Zdalny host odpowiedział
552 5.2.2 User mailstore exceeded quota limit

lub
552 Quota Exceeded

Oznacza to, że został przekroczony rozmiar skrzynki pocztowej odbiorcy

Warto poinformować o tym odbiorcę, by wyczyścił skrzynkę e-mailową z niepotrzebnych wiadomości.

550
a) Zdalny host odpowiedział lub po ang. Remote host said: 550 "Unknown User" lub Unrouteable address lub Adres nie istnieje

Oznacza to w większości przypadków, że taki adres e-mail nie istnieje lub serwer odbiorcy e-maila nie działa prawidłowo i nie wczytuje listy skrzynek e-mailowych. Sugerujemy dokładne sprawdzenie, czy podany e-mail odbiorcy jest poprawny. Jeśli tak, należy ponowić wysyłkę za kilka godzin. Warto też sprawdzić liczbę wysłanych maili w danym dniu błędy takie jak Unrouteable address mogą wynikać także z przekroczonego limitu wysłanych wiadomości.

b) Email blocked by (...)

W przypadku gdy wiadomość wysłana na adres pocztowy znajdujący się u nas z dopiskiem 550 Email blocked by... (np. truncate.gbudb.net), to jest to informacja mówiąca o tym, że adres nadawcy znajduje się na jednej z czarnych list. Problemem powinien zająć się administrator serwera nadawcy poczty.

c) HELO should be a FQDN or address literal

Przyczyną może być blokada portu 25 przez dostawcę internetu, prosimy korzystać z portu 587 dla SMTP. Dodatkowo należy upewnić się, że w konfiguracji zaznaczona jest opcja "Serwer wymaga uwierzytelnienia" lub "Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelniania".


Przeczytaj również
Linki do webmaila (poczty przez przeglądarkę www) (Zobacz: 31227)
Jak przenieść pocztę pomiędzy serwerami? (Zobacz: 19353)
Jak skonfigurować pocztę dla zewnętrznej usługi (Workspace, Zoho, Outlook)? (Zobacz: 10737)
Klient pocztowy nie funkcjonuje prawidłowo w imap (Zobacz: 15253)
Limit wielkości skrzynki pocztowej (Zobacz: 5514)

Powered by WHMCompleteSolution